Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Follow the codeline!
Zbiór tutoriali, artykułów i wpisów o programowaniu napisanych głównie z myślą o początkujących i średnio-zaawansowanych koderach
Najnowsze:
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – ciekawy caseDość ciekawy przypadek, niby prosty, ale często TS w takich właśnie „niby prostych” przypadkach potrafi przyprawić o niezły mętlik w głowie. Zaczynajmy!
—
-
Czytaj dalej…: TS – non empty arr, fixed size arrayKilka ciekawych i nieco już bardziej „magicznych” aspektów TypeScripta, czyli jak zrobić non empty array oraz fixed size array. Droga do mistrzostwa w TS. Zaczynajmy.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – kilka utils, inferPoznajemy kilka utils, które będą nam potrzebne. Względnie przypominamy je sobie. Także szlifujemy infer. Do dzieła.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – Pick, OmitPoznajemy kolejne, w zasadzie dosyć proste utility types – Pick oraz Omit. Znamy tych utilsów już dość dużo, więc raczej z kronikarskiego obowiązku o nich wspominamy.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – głupie ćwiczenie z inferPoznajemy nieco głupie ćwiczenie z infer, które jednak może nas czegoś nauczyć. Inaczej nie da się tego tematu ugryźć, do dzieła zatem.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – flatten, recursive typePoznajemy lepiej typy tablicowe, słówko kluczowe infer oraz robimy coś mega, czyli piszemy nasz pierwszy typ rekurencyjny. Do dzieła.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – quiz ćw.Proste ćwiczenie, poznajemy dalej TypeScripta i powoli zabieramy się do napisania aplikacji quizowej w TS. Do dzieła.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – readonly, writablePoznajemy utility type TypeScripta Readonly, piszemy go sami plus piszemy sobie własny utility type o nazwie Writable, który robi coś odwrotnego. Zaczynajmy.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – Partial, RequiredPoznajemy w TypeScript utility types Partial oraz Required i uczymy się samemu ich pisać. Lekcja krótka i przyjemna, zaczynajmny!
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – NonNullablePoznajemy nowy utility type TSa, czyli NotNullable plus całą teorię dlaczego akurat to tak działa. Po tej lekcji będziemy w stanie napisać własny NonNullable i rozumieć, dlaczego to tak działa.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – dodaj nowe -polaJuż to robiliśmy wcześniej, ale teraz chciałbym to jeszcze raz pokazać i zwrócić uwagę jak to robimy. Czyli dodawanie nowych pól do już istniejącego typu. Zaczynamy.
—
-
Czytaj dalej…: Szybki TS – (keyof T)[]Kolejna ciekawa sztuczka z operatorem keyof, jaką poznamy. Myślę, że lekcja będzie ciekawa, choć krótka. Zaczynajmy.
—
Z pasji do programowania
Przyjrzyj się naszej ofercie – może właśnie tego szukasz i nasz blog stanie się dla ciebie miejscem, które będziesz często odwiedzać
Z myślą o początkujących
Tak bardzo, jak to możliwe – staramy się nie przytłaczać początkujących zbyt skomplikowanymi przykładami i wypośrodkować pomiędzy prezentowaniem wyzwania a byciem przyjaznym dla nowych koderów
Jeżeli projekty, to tylko „smakowite kąski”
To nie Github. Nie znajdziesz tutaj projektów po 1000 plików 1000 linijek kodu każdy. Staramy się przedstawiać tylko „smakowite kąski”. Projekty są omawiane – ale w formie opisowej i krótkich, prostych przykładów.
Jeżeli zadania to konkretnie
Jeżeli prezentujemy zadania programistyczne, to staramy się przedstawić różne podejścia, od tych łatwych do bardziej skomplikowanych i omówić każdy temat obszernie
Popularne języki programowania
Nieważne, czy interesuje Cię frontend, backend czy AI – znajdziesz tu najpopularniejsze języki programowania, takie jak Python, PHP i JavaScript
Wstęp do frameworków
Projekty to jedna rzecz, w której nie da się czytelnika „poprowadzić za rączkę”. Każdy musi sam przejść tę drogę. U nas poza klasycznymi zadaniami znajdziesz dobre podstawy wprowadzające do nauki popularnych frameworków.
Bonus dla wielojęzycznych
Uczyć należy się jednego języka programowania i dopiero później poznawać kolejne. Jeżeli jednak znasz więcej niż jeden język – możesz tu znaleźć materiały z pograniczna dwóch języków, łączące umiejętności w obu albo przenoszące funkcjonalność znaną z jednego do drugiego.
Nauka programowania
Programować może nauczyć się każdy. Wystarczą chęci i czas oraz plan co chcemy osiągnąć
Dlaczego warto:
- Dzięki programowaniu lepiej rozumiemy coraz bardziej cyfrowy, otaczający nas świat i zawsze jesteśmy na czasie z nowościami, które mają wpływ na nasze życie
- Dzięki sztucznej inteligencji oraz mnogości zasobów internetowych nauka programowania jest łatwiejsza niż kiedyś
- Programowanie może okazać się dla nas nie tylko niedzielnym hobby czy pasją, ale sposobem na zarabianie pieniędzy
Jak zacząć:
- Wybrać jeden język programowania
- Stworzyć plan wypośrodkowany pomiędzy ambicją a realizmem
- Jak najwięcej tworzyć, nie zrażając się błędami ani prostotą naszych pierwszych programów i skryptów
Żadna wiedza, którą zdobędziemy nigdy nie będzie zmarnowana. A już na pewno nie wiedza o branży IT, która coraz bardziej wpływa na nasze życie
Powiedzmy sobie szczerze – nie nauczysz się tańczyć, oglądając jak robią to inni. Masz jednak pojęcie czym jest taniec, czynność, której wpływ na nasze życie jest dość ograniczony.
Z programowaniem, AI oraz branżą IT jest odwrotnie – nie wiesz nic, jak coś, co bezpośrednio wpływa na Twoje życie funkcjonuje, nie masz nawet mglistego pojęcia, jak to sobie wyobrazić.
Dlatego warto interesować się tematem – choćby po to, aby lepiej oceniać produkty stworzone przez innych, łatwiej się nimi posługiwać, mieć wiedzę jak na poziomie konceptu one działają „pod spodem” i być na bieżąco z trendami IT.