Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Follow the codeline!
Zbiór tutoriali, artykułów i wpisów o programowaniu napisanych głównie z myślą o początkujących i średnio-zaawansowanych koderach
Najnowsze:
-
Czytaj dalej…: Laravel – komendy vol. 2Kontynuacja lekcji poprzedniej – piszemy kolejne komendy w naszym projekcie, poznając wszystkie możliwości Laravela. Do dzieła.
-
Czytaj dalej…: Laravel – komendy vol. 1Piszemy własne komendy w Laravelu, jednocześnie ucząc się Query Buildera oraz Eloquent ORMa. Do dzieła.
-
Czytaj dalej…: Laravel – ORM vol. 1Ok, zaczynamy się bawić ORMem Laravela – to coś, czego w naszym projekcie MVC nie mieliśmy, choć zręby tego już utworzyliśmy. Do dzieła.
-
Czytaj dalej…: Laravel – fakerWreszcie coś, czego nie robiliśmy w projekcie framework MVC – faker Laravela i pętle range w blade. Zobaczmy, w czym rzecz!
-
Czytaj dalej…: Laravel – walidacja, error list, old helperNie ma tu nic, czego nie przerobiliśmy pisząc własny framework. Teraz pokazujemy, jak działa to w Laravelu. Do dzieła.
-
Czytaj dalej…: Laravel – session flash messagesOgarniamy Laravel session flash messages. Jak robiliśmy własny framework MVC musieliśmy napisać middleware, który obsługiwał te jednorazowe wiadomości. W Laravelu je mamy i uczymy się z nich korzystać.
-
Czytaj dalej…: Laravel – Layout InheritancePoznajemy Layout Inheritance w Laravelu, dzięki której nie będziemy musieli powtarzać sekcji head i body w naszych widokach. Do dzieła.
-
Czytaj dalej…: JS – Reflect ex. 1Piszemy ćwiczenie z obiektem Reflext – tworzymy klasę Helper, która radzi sobie zarówno z tablicami jak i obiektami tablicopodobnymi. Do dzieła.
—
-
Czytaj dalej…: JS – Reflect vol. 1Pierwszy rzut oka na obiekt Reflect w programowaniu obiektowym w JavaScript. Powoli poznajemy bardziej zaawansowane elementy języka. Do dzieła.
—
-
Czytaj dalej…: JS – Proxy vol. 2Dalej drążymy temat Proxy w JavaScript. Odtwarzamy na klasach coś, co już wcześniej robiliśmy, dzięki obiektowi Proxy. Do dzieła.
—
-
Czytaj dalej…: JS – function ProxyPoznajemy Proxy w JS i obchodzimy jeden z problemów funkcji partial z programowania funkcyjnego, jakim jest kolejność podawania argumentów. Do dzieła.
—
-
Czytaj dalej…: JS – TTL ex. 2Kolejne ćwiczenie z tagged template literals, będące kontynuacją poprzedniego ćwiczenia. Rozwijamy swoje umiejętności.
—
Z pasji do programowania
Przyjrzyj się naszej ofercie – może właśnie tego szukasz i nasz blog stanie się dla ciebie miejscem, które będziesz często odwiedzać
Z myślą o początkujących
Tak bardzo, jak to możliwe – staramy się nie przytłaczać początkujących zbyt skomplikowanymi przykładami i wypośrodkować pomiędzy prezentowaniem wyzwania a byciem przyjaznym dla nowych koderów
Jeżeli projekty, to tylko „smakowite kąski”
To nie Github. Nie znajdziesz tutaj projektów po 1000 plików 1000 linijek kodu każdy. Staramy się przedstawiać tylko „smakowite kąski”. Projekty są omawiane – ale w formie opisowej i krótkich, prostych przykładów.
Jeżeli zadania to konkretnie
Jeżeli prezentujemy zadania programistyczne, to staramy się przedstawić różne podejścia, od tych łatwych do bardziej skomplikowanych i omówić każdy temat obszernie
Popularne języki programowania
Nieważne, czy interesuje Cię frontend, backend czy AI – znajdziesz tu najpopularniejsze języki programowania, takie jak Python, PHP i JavaScript
Wstęp do frameworków
Projekty to jedna rzecz, w której nie da się czytelnika „poprowadzić za rączkę”. Każdy musi sam przejść tę drogę. U nas poza klasycznymi zadaniami znajdziesz dobre podstawy wprowadzające do nauki popularnych frameworków.
Bonus dla wielojęzycznych
Uczyć należy się jednego języka programowania i dopiero później poznawać kolejne. Jeżeli jednak znasz więcej niż jeden język – możesz tu znaleźć materiały z pograniczna dwóch języków, łączące umiejętności w obu albo przenoszące funkcjonalność znaną z jednego do drugiego.
Nauka programowania
Programować może nauczyć się każdy. Wystarczą chęci i czas oraz plan co chcemy osiągnąć
Dlaczego warto:
- Dzięki programowaniu lepiej rozumiemy coraz bardziej cyfrowy, otaczający nas świat i zawsze jesteśmy na czasie z nowościami, które mają wpływ na nasze życie
- Dzięki sztucznej inteligencji oraz mnogości zasobów internetowych nauka programowania jest łatwiejsza niż kiedyś
- Programowanie może okazać się dla nas nie tylko niedzielnym hobby czy pasją, ale sposobem na zarabianie pieniędzy
Jak zacząć:
- Wybrać jeden język programowania
- Stworzyć plan wypośrodkowany pomiędzy ambicją a realizmem
- Jak najwięcej tworzyć, nie zrażając się błędami ani prostotą naszych pierwszych programów i skryptów
Żadna wiedza, którą zdobędziemy nigdy nie będzie zmarnowana. A już na pewno nie wiedza o branży IT, która coraz bardziej wpływa na nasze życie
Powiedzmy sobie szczerze – nie nauczysz się tańczyć, oglądając jak robią to inni. Masz jednak pojęcie czym jest taniec, czynność, której wpływ na nasze życie jest dość ograniczony.
Z programowaniem, AI oraz branżą IT jest odwrotnie – nie wiesz nic, jak coś, co bezpośrednio wpływa na Twoje życie funkcjonuje, nie masz nawet mglistego pojęcia, jak to sobie wyobrazić.
Dlatego warto interesować się tematem – choćby po to, aby lepiej oceniać produkty stworzone przez innych, łatwiej się nimi posługiwać, mieć wiedzę jak na poziomie konceptu one działają „pod spodem” i być na bieżąco z trendami IT.